אחוז מימון משכנתא

אם אתם עומדים לרכוש דירה חדשה ולקחת הלוואה מבנק למשכנתאות, כדי שתדעו שעליכם לעמוד בתנאי הבנק לאחוז מימון משכנתא אשר נקבעו ע"י בנק ישראל. לכן לפני שאתם מבקשים משכנתא כדאי שתעמדו במדרגות אחוז מימון משכנתא. .

אחוז מימון משכנתא

מהו אחוז מימון משכנתא?

אחוז מימון משכנתא הוא אותו אחוז שלוקחים מסך עלות הנכס. כך שאם רכשנו דירה שעולה מיליון ₪ ואנחנו לוקחים 400,000 אלף ₪ משכנתא אחוז המימון יהיה 40%. אחוז המימון הוא חלק בלתי נפרד מתשלום אחוז המשכנתא וישנן 3 מדרגות של אחוזי מימון כאשר כל אחד הוא ריבית אחרת. ככל שאחוז המימון נמוך יותר כך הריבית נמוכה וטובה לכם.

מהן מדרגות אחוז מימון משכנתא?

לאחוזי מימון משכנתא ישנן 3 מדרגות הכוללות:

אחוז מימון עד 45%- בקבוצה זאת ישנן את הריביות הטובות ביותר עבור הלווים .

אחוז מימון 45%-60%- בקבוצה זאת ישנן ריביות פחות טובות מאשר באחוז מימון עד 45%.

אחוז מימון מעל 60%- בקבוצה זאת הריביות יקרות יותר לעומת הקבוצות האחרות ולכן היא פחות משתלמת לווה. כמו כן, בתוך בקבוצה זאת יש תת קבוצה עם אחוז מימון עד 75% שהוא הכי גבוהה שיש בשוק והכי יקר.

מדוע קיימות מדרגות אחוז מימון משכנתא?

ישנם כמה סיבות למדרגות אחוז מימון משכנתא: סיבה ראשונה, הסיכון של הבנק גדול יותר ככל שהלווה לוקח הלוואה גדולה יותר. שהבנק נותן אחוז מימון משכנתא של 70% לעומת 50% הוא לוקח פה סיכון ולכן גם הלקוח ישלם ריבית יותר גבוה על הלוואת המשכנתא. לכן הבנק רוצה שכמה שפחות לתת אחוז מימון משכנתא גבוה ומעדיף שהלווה ייקח אחוז מימון נמוך וזאת מכיוון שעלולים להיות ירידות מחירים שישפיעו על אחוז המימון וכן מצב שהלווה יתקשה בהחזרי ההלוואה וכך הסיכון לבנק גדול יותר. סיבה שנייה, הלימות הון של הבנקים. בנק ישראל רוצה שהבנקים יהיו עם רזבות הנדרשות לשעת הצורך, ולכן קבע את מדרגות אחוזי מימון משכנתא ואף הטיל על הבנקים עונשים שליליים שהם עשויים לקבל אם יעניקו אחוז מימון משכנתא גבוה ללווים. במידה ואתם מסורבי משכנתא , אתם מוזמנים לבנות אלינו ונשמח לתת לכם ייעוץ בנושא .

שאות ותשובות

רוכשי דירה ראשונה מקבלים 75% מימון משכנתא לעומת משפרי דיור שמקבלים עד 70% מימון. כמו כן, משקיעים מקבלים 50% מימון משכנתא. .

תקופת המשכנתא הינה לתקופה של בין 15-30 שנים ולא יותר מזה.

תמהיל משכנתא כולל 33% מסכום המשכנתא בריבית קבועה, 66% מסכום המשכנתא בריבית משתנה, 33% במסלול הלוואה כאשר הריבית משתנה בו פחות מחמש שנים.

יועץ משכנתאות אחראי על תמהיל המשכנתא והוא עושה אותו ביחד עם הלווה ועם המסמכים שהוא מביא לו בהתאם. את תמהיל המשכנתא הלווה לוקח לבנק משכנתאות על מנת שיאשרו לו הלוואה.

גובה החזר הלוואת המשכנתא כולל ביטוח ועלויות נלוות לא עולה על 50% מההכנסה החודשית של הלווה.

 

לבדיקת זכאות למשכנתא השאירו פרטים כאן:
[לבעלי נכס בלבד]
מחבר המאמר
מדריכי משכנתא
קאבר סרטון וידאו- משכנאת חוץ בנקאית
קאבר סרטון: כיצד נקבעת ריבית חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאית - מי מפקח עליהם (6)
משכנתא למסורבים
פוסטים באותו נושא
יצירת קשר
תוכן עניינים
אלפי לקוחות מרוצים