הלוואות שוק אפור- כל מה שאתה צריך לדעת לפני קבלת הלוואה

ישנם מצבים בחיים שבהם הבנק והחברות החוץ בנקאיות אינם מעמידים הלוואות עבור הלקוחות עקב הסיכונים באי החזר תשלומי ההלוואה.  במצב זה הדרך היחידה שעומדת ללקוחות היא שוק אפור. מדובר על גופים פרטיים שאינם קשורים לבנק או חברות חוץ בנקאיות ואשר מעמידות הלוואות שוק אפור לכל לקוחות הבנקים בפריסת תשלומים נוחה בריבית גבוהה יותר. אך למרות זאת ישנו סיכון לא קטן לחיי הלווה, כך שאם ההלוואה אינה מוחזרת בזמן היא צוברת עוד ריבית עליה ואנשים רבים עלולים למצוא את חייהם בסכנה ממשית עד כדי איבוד חייהם .

הלוואות שוק אפור

מהן הלוואות בשוק אפור?

הלוואות בשוק אפור הן הלוואות הניתנות באמצעות גופים שונים אשר לא קשורים לבנקים ולחברות חוץ בנקאיות. הלוואות אלה אינם דורשים ערבים או בטחונות וניתנים לכל לקוחות הבנקים אשר זקוקים להלוואה מיידית. הלוואות שוק אפור כוללות ריבית גבוהה מאוד ביחס לבנקים ולחברות חוץ בנקאיות. על מנת לקבל הלוואה בשוק אפור יש צורך במקור הכנסה כלשהו כמו כרטיס אשראי פעיל או משכורות על מנת שניתן יהיה לקבל את ההלוואה ולהבטיח את החזרי התשלום מדי חודש.

אילו לקוחות פונים לשוק האפור לקחת הלוואה?

הלקוחות שפונים לקבלת הלוואה בשוק האפור הם לרוב לקוחות כל הבנקים , כאשר הבנק וחברות האשראי לא מאשרים להם הלוואה, כך שהם מוצאים את עצמם לבד ללא גוף שיכול לעזור להם . אותם לקוחות מסורבי בנק וחברות חוץ בנקאיות פונים לשוק האפור על מנת לקבל הלוואות שוק אפור מכיוון שמדובר על האפשרות היחידה לקבלת כסף מיידי ומהיר.

מה ההבדל בין שוק אפור לבין חברות חוץ בנקאיות?

השוק האפור הוא גוף ללא רישיון למתן הלוואות אשראי בשונה מחברות חוץ בנקאיות כמו: חברות האשראי, חברות הביטוח וחברות המימון. בניגוד לחברות חוץ בנקאיות אשר מפוקחות ע"י רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, השוק האפור מאשרים הלוואות לא חוקיות לכלל לקוחות כל הבנקים אשר צוברת ריבית חודשית בקצב מהיר ביחס לחברות החוץ בנקאיות שאצלם הריבית היא שנתית. בנוסף לכך, אם לקוח לא מחזיר הלוואה לשוק האפור בהתאם לריבית הנדרשת הוא עלול למצוא את חייו בסכנה ממשית עד להחזר ההלוואה במלואה ובמקרים שונים עד לאבד את חייו.

שאלות ותשובות

מה גובה הריבית בהלוואות שוק אפור?

גובה הריבית בהלוואות שוק אפור גבוה משמעותית מאשר הלוואות מחברות חוץ בנקאיות. הריבית יכולה להגיע לעשרות ומאות אחוזים בשנה מה שגורם לתשלומי ההחזר להיות גבוהים פי 2 מהלוואות חוץ בנקאיות אשר מפוקחות ע"י רשות שוק ההון .

מדוע לקוחות לוקחים הלוואות בשוק אפור?

לקוחות לוקחים הלוואות בשוק אפור מחוסר ברירה, מכיוון שזאת האופציה היחידה שלהם לקבלת כסף.

איך מקבלים הלוואות שוק שחור?

על מנת לקבל הלוואות שוק שחור יש להציג תלושי משכורות או כרטיס אשראי פעיל שמראה שיש לכם הכנסה שאיתה תוכלו להחזיר את תשלומי החזר ההלוואה בזמן. .

מה הסיכון בלקיחת הלוואות בשוק האפור?

הסיכון בלקיחת הלוואות בשוק אפור הוא הסכנה לחיי הלווה. למרות שאין ערבים או בטחונות כמו שהבנק מבקש, אם החזרי התשלום לא משולמים בזמן עלול הלווה למצוא את עצמו חבול בכל חלקי גופו או לאבד את חייו .

מה קורה אם לא מחזירים בזמן את תשלומי החזר ההלוואה?

במידה ולא מחזירים את תשלומי החזר ההלוואה בזמן הלווה משלם ריבית גבוהה יותר בנוסף לריבית הקיימת ואם זה לא עוזר הוא עלול למצוא את עצמו חבול בכל חלקי הגוף ואף לאבד את חייו .

לבדיקת זכאות למשכנתא השאירו פרטים כאן:
[לבעלי נכס בלבד]
מחבר המאמר
מדריכי משכנתא
קאבר סרטון וידאו- משכנאת חוץ בנקאית
קאבר סרטון: כיצד נקבעת ריבית חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאית - מי מפקח עליהם (6)
משכנתא למסורבים
פוסטים באותו נושא
יצירת קשר
תוכן עניינים
אלפי לקוחות מרוצים