בנק למשכנתאות – כל מה שרציתם לדעת

בנק למשכנתאות יכול להגיע בדמות של איגודי אשראי, בנק למשכנתאות, ברוקרים של משכנתאות, בנק גדול, כאשר כל אופציה טומנת בחובה מעלות או מגרעות. השם שלו מעיד עליו, בעוד הבנק למשכנתאות הוא סוג של גורם מלווה שמציע ללקוחות רק קבלת משכנתא. שלא כמו בנק גדול או איגוד אשראי, הבנק למשכנתאות לא מקבל פיקדונות או לא מציע כל מיני מוצרים פיננסיים, לרבות – כרטיס אשראי או חשבון של חיסכון, וכולי. למרבית הבנקים למשכנתאות קיימת כמות מזערית של סניפים קמעונאיים , או שממש אין להם, והינם מסתמכים על שירות טלפוני או מקוון, בשביל להקים ואף לעבד את המשכנתאות.

בנק למשכנתאות
בנק למשכנתאות – המדריך המקיף

למה נהוג לכנות בנק למשכנתאות בתור מלווה חוץ בנקאי?

נהוג לכנות בנק למשכנתאות בתור מלווה חוץ בנקאי משום שמרבים הבנקים למשכנתאות לא מבקשים פיקדון או לחלופין שיש באמתחתם כמה סניפים. הבנק למשכנתאות נמצא בפריסה ארצית נרחבת. בשל העובדה שלמרבית הבנקים למשכנתאות קיימת נוכחות קמעונאית מוגבלת, המון בני אדם שרוצים לקבל משכנתא לא שמעו או הבחינו בקיום של הבנקים למשכנתאות, אבל הם מהווים נוכחות הולכת ומתרחבת בתחום המשכנתאות.

למה בנק למשכנתאות כל כך מבוקש במציאות העכשווית? 

שלא כמו כל מיני סוגים של מלווים, כדוגמת איגודי אשראי או בנקים גדולים, בנק למשכנתאות מהווה לרוב הצעה של מוצר אחד, בעוד השאר מציעים לרוב כל מיני מוצרי מימון אישיים. התמקדות רק בתחום ספציפי של משכנתא, מאפשר לבנק המשכנתאות לפתח מומחיות ענפה בכל ההיבט של עיבוד ושל סגירת קבלת משכנתא.

שאלות ותשובות – 

  1. מה מייחד בנק למשכנתאות?

מה שכל כך מייחד בנק למשכנתאות בא לידי ביטוי בכך שהוא מתמקד אך ורק במשכנתאות, הוא מלווה ישיר ויש בנקים למשכנתאות אשר מציעים תנאי משכנתא מאוד תחרותיים. השליליות שנודעת לשימוש בבנק למשכנתאות הינה שחלק מהם גובים ריביות גבוהות יותר, היצע תכניות המשכנתאות שלהם עשוי להיות מוגבל, הם מיישמים הנחיות הסמכה קפדניות יחסית ויכולים להיות בעלי משאבים פיננסיים מוגבלים לעומת הבנקים הגדולים.

  1. האם בנק למשכנתאות יכול להציע תנאי משכנתא יותר טובים מאשר האחרים?

בנק למשכנתאות בהחלט יכול להציע לכם תנאי משכנתא יותר טובים מאשר האחרים , מכורח זה שהוא מתמקד באופן בלעדי במשכנתאות, מבנה עלויות רזה ויכולות מלווים ישירים מאפשרת למספר בנקים למשכנתאות להציע תנאי הלוואות תחרותיים ביותר, לרבות – ריביות ועמלות נמוכות יותר. 

יחד עם זאת, כאשר מדובר במשכנתא למסורבים , בנקים לא יודעים כיום לתת מענה עקב רגולוציה של בנק ישראל.

  1. כיצד בנק למשכנתאות יכול לחסוך לכם כסף?

ההזדמנות לחסוך כסף על המשכנתא שלכם פירושה שלווים צריכים לכלול לפחות בנק למשכנתאות אחד בנוסף לסוגים אחרים של מלווים ברכישת משכנתא.

  1. עד כמה נוח השירות של בנק למשכנתאות?

השירות של בנק למשכנתאות מאוד נוח, בעוד במקום להיכנס לסניף בנק להשלמת בקשת הלוואה, חלק גדול מתהליך המשכנתא בבנק למשכנתאות מתבצע באופן מקוון, במייל ובטלפון.

  1. האם בנק למשכנתאות נחשב למלווה ישיר?

ככלל, בנק למשכנתאות הוא מלווה ישיר לעומת ברוקר של משכנתאות המסתמך על מימון, או מלווים סיטונאיים, בשביל לממן את המשכנתאות שלהם. 

לבדיקת זכאות למשכנתא השאירו פרטים כאן:
[לבעלי נכס בלבד]
מחבר המאמר
מדריכי משכנתא
קאבר סרטון וידאו- משכנאת חוץ בנקאית
קאבר סרטון: כיצד נקבעת ריבית חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאית - מי מפקח עליהם (6)
משכנתא למסורבים
פוסטים באותו נושא
יצירת קשר
תוכן עניינים
אלפי לקוחות מרוצים