עורך דין חדלות פירעון – המשענת המשפטית שאתם זקוקים לה

חדלות פירעון היא אחת הסיטואציות המשפטיות המורכבות ביותר שאדם יכול להיקלע אליהן. מדובר במצב קיצוני, מלחיץ ומטלטל, שדורש התמצאות משפטית וכן התמודדות מורכבת מול גורמים רבים. לכן, פנייה לעורך דין חדלות פירעון שמתמחה בתחום, היא הכרחית על מנת לצאת מהמצב במהירות האפשרית ועל הצד הטוב ביותר. עורך דין חדלות פירעון יוכל להבטיח שזכויותיכם יישמרו, שתעברו את התהליך בצורה מיטבית, ושתקבלו את המענה המשפטי הטוב ביותר למצב שלכם.

אם נקלעתם למצב של תסבוכת כלכלית, חשוב לזכור שאין שום סיבה לעבור את זה לבד. עורך דין חדלות פירעון מנוסה יוכל להיות המשענת והמדריך שלכם בכל שלב בדרך. אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי כבר מהרגע הראשון בו אתם מבינים שקיים קושי לעמוד בהחזר החובות. זה יכול לחסוך לכם המון זמן, מאמץ ועגמת נפש בהמשך.

מהי בעצם חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא מצב משפטי בו אדם אינו מסוגל יותר לשלם את חובותיו. בעבר מצב זה נקרא "פשיטת רגל" אך לאור חוק חדלות פירעון שנכנס לתוקף ב-2019, המונח המשפטי המקובל היום חדלות פירעון. הסיבות לחדלות פרעון יכולות לנבוע ממצב כלכלי קשה, אובדן מקור הכנסה, עסק שנקלע לקשיים, הוצאות רפואיות גבוהות ועוד. על פי נתונים רשמיים ל-5% מהישראלים יש תיק בהוצאה לפועל, ומן המפורסמות שבמקרים רבים, תיק בהוצאה לפועל יכול להתדרדר לחדלות פירעון מלאה. כלומר לא מדובר בתופעה שולית כלל וכלל, והיא עלולה לקרות לרבים מאתנו בשלב זה או אחר בחיינו.

עד לפני כמה שנים, מי שנקלע לחובות במדינת ישראל היה נכנס לתהליך של איחוד תיקים בהוצאה לפועל, שיכול היה להימשך שנים, בהן מעמדו הכלכלי היה נפגע לתקופה כמעט בלתי מוגבלת. עם זאת, בעקבות החוק המהפכני שהסדיר את חדלות פרעון  ב-2019, היחס של  המדינה לחייבים השתנה בצורה מהותית. חייבים שלא מסוגלים להחזיר את חובותיהם יכולים כעת לחזור לחיים נורמטיביים, כל עוד יסיימו הליך חדלות פרעון. החייב צריך להגיע להליך מתוך שקיפות מקסימלית, ולמסור מידע מלא ואמיתי על מצבו הכלכלי. הוא יצטרך להפגין רצון טוב ואמיתי, ולשלם סכום חודשי מסוים אותו יקבע בית המשפט בהתאם ליכולותיו. 

מה עורך דין חדלות פירעון יכול לעשות בשבילכם?

עורך דין חדלות פירעון יכול לסייע לכם במגוון רחב של תחומים והיבטים שונים של ההליך המשפטי המורכב הזה.

ראשית, עורך דין המתמחה בתחום ייתן לכם ייעוץ  בשאלה "האם בכלל כדאי לפתוח בהליכי חדלות פירעון" במקרה שלכם. ייתכן ויש חלופות טובות יותר כמו הסדר נושים, או לקיחת הלוואות שיאפשרו שיקום כלכלי. עורך הדין ישקול את מכלול נסיבות המקרה וימליץ לכם מה כדאי ביותר בשבילכם. אם אכן הוחלט על פתיחת הליך חדלות פירעון, עורך הדין ידאג להגיש עבורכם את כל הבקשות והטפסים הנדרשים לבית המשפט, וייוודא שהבקשה תתקבל, ותיעשה בתנאים המתאימים לכם ככל האפשר.

לאורך כל ההליך, עורך הדין ייצג אתכם מול כל הגורמים הרלוונטיים: בית המשפט, הנאמן, הנושים ורשויות המס. הוא יבטיח שזכויותיכם נשמרות, ושאתם עומדים בכל החובות והדרישות החוקיות מול כל הצדדים המעורבים.

כמו כן, עורך הדין יסביר לכם באופן בהיר ופשוט את כל ההיבטים המשפטיים של הליך חדלות פירעון: השלבים השונים, הזכויות שיש לכם, מה נדרש מכם ועוד, כדי שתדעו מה קורה בכל שלב ושלב. עורך דין חדלות פירעון מנוסה יוכל גם להוביל עבורכם משא ומתן מול הנושים לנסות ולהגיע להסדר חוב סביר ומקובל על הצדדים.

לבסוף, אם תעמדו בכל התנאים והדרישות של בית המשפט במהלך ההליך, עורך הדין יוכל לסייע לכם לקבל את ההפטר המיוחל מחובותיכם ולפתוח דף חדש. המרכז להבראה פיננסית יכול לסייע רבות בקבלת משכנתא גם לפושטי רגל. ניתן ליצור קשר עם צוות המרכז לקבלת סיוע .

מה הם השלבים העיקריים בהליך חדלות פירעון?

לנוחיותכם, סיכמנו את השלבים לפי סדרם:

הגשת בקשההגשת בקשה רשמית לבית המשפט על ידי החייב או אחד הנושים לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
עיכוב הליכיםמוטל עיכוב זמני על נקיטת הליכים משפטיים נגד החייב על ידי נושיו.
מינוי נאמן בית המשפט ממנה נאמן שינהל את נכסי החייב ויבדוק את מצבו הכלכלי.
בדיקת מצב כלכליהנאמן בודק את הנכסים, הכנסות והוצאות החייב ומכין רשימה של נושים וחובות.
הצעת הסדרהנאמן מנסה לגבש הסדר מוסכם לתשלום החובות עם הנושים.
אישור הסדרבית המשפט דן ומאשר את הסדר החוב אם נמצא מתאים.
אם אין הסדרנקבעת תקופת "שיקום כלכלי" בהתאם למצבו של החייב, שיכולה להימשך עד שלוש שנים.
קבלת הפטר      בתום התהליך ועמידה בתנאים, החייב מקבל הפטר מחובותיו.

מה קורה אם לא מטפלים בחדלות פירעון?

היעדר טיפול במצב של חובות משמעותיים בצורה מסודרת ומקצועית, עלול להוביל למצבים לא נעימים ואך לצאת מכלל שליטה. חשוב לזכור שחובות יכולים לגדול בקצב מסחרר (עקב הוצאות גבייה וריביות) אם לא משלמים אותם בהתאם לצו התשלומים. בתוך זמן קצר ייתכן שסכום החוב הכולל יתנפח בעשרות אחוזים. בנוסף, הנושים שלכם יכולים לאבד סבלנות ולנקוט באמצעי גבייה ואכיפה חריפים כמו עיקולים על חשבונות הבנק שלכם, עיכוב יציאה מהארץ, עיקול משכורת ואמצעים דומים. אמצעים אלה יפגעו קשות ביכולתכם להתפרנס ולנהל את חיי היומיום שלכם.

במקרים מסוימים עלולה להיפתח נגדכם חקירה פלילית בחשד לאי פירעון חובות בכוונה תחילה. מדובר בעבירה פלילית שעלולה לגרור העמדה לדין. כמו כן, אם יש לכם נכסים כמו דירה, רכב וכדומה, עלול להינקט נגדכם צו כינוס נכסים שיאפשר לנושים לממש את הנכסים הללו כדי לכסות חלק מהחובות.  מצב של חובות הולכים וגדלים שאינכם יודעים כיצד לשלם אותם עלול לפגוע קשות במצבכם הנפשי. דאגה, חרדה, תסכול ודיכאון הם רק חלק מהתחושות הקשות שתיאלצו להתמודד איתן.

לכן, אל תמתינו ופנו כמה שיותר מוקדם לקבלת סיוע משפטי מתאים. עורך דין  חדלות פירעון מקצועי יוכל לסייע לכם למצוא פתרון טוב יותר ולהקל על המצוקה. אל תחכו שהמצב יגיע לתסריט קיצוני שכבר לא ניתן יהיה לטפל בו.

לבדיקת זכאות למשכנתא השאירו פרטים כאן:
[לבעלי נכס בלבד]
מחבר המאמר
מדריכי משכנתא
קאבר סרטון וידאו- משכנאת חוץ בנקאית
קאבר סרטון: כיצד נקבעת ריבית חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאית - מי מפקח עליהם (6)
משכנתא למסורבים
פוסטים באותו נושא
יצירת קשר
תוכן עניינים
אלפי לקוחות מרוצים