איך מסירים עיקול?

מי מאיתנו שחווה עיקול על נכס, על חשבון הבנק, או על קרן בבעלותו, יודע שעיקול זו חוויה מאוד לא נעימה. יש תחושה שהחובות סוגרים עליכם, וקשה לכם לראות איך אתם יוצאים מהמצב אליו נקלעתם. מה עליכם לעשות בפועל, ואיך מסירים עיקול? על כך במאמרנו זה.

איך מסירים עיקול
איך מסירים עיקול

מה זה עיקול?

מבחינה משפטית, עיקול אינו העברה של הבעלות בנכס, אלא מעין "שימת יד" על הנכס. המעקל כאילו אומר לבעל הנכס המעוקל "חביבי, אתה חייב לי כאן משהו. אם לא תשלם, אני אקח לך את הנכס". עיקול יכול להיות מוטל במסגרת הליך בבית משפט, במסגרת הליך של הוצאה לפועל, ובמצבים מסוימים גם במסגרת הליך פלילי (נתעלם מן ההיבט הזה כעת).

מטבע הדברים, ככל שהעיקול מטריד אתכם יותר, כך לזוכה בתיק יש יותר כוח מיקוח נגדכם. עם זאת, את האמת צריך לומר: כאשר מוטל עיקול על החשבון, ברוב המקרים אין לכם הרבה ברירות, מלבד לשלם את החוב שלכם. אפשר להגיע להידברות עם הזוכה או עם עורך הדין, ולהגיע לצו תשלומים מוסכם, או להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לפריסת תשלומים בהיעדר הסכמה מטעמים מסוימים, אבל בגדול, כדי להסיר את העיקול, תצטרכו לשלם, או לפחות להראות נכונות לשלם.

אם אתם סבורים שהעיקול הוטל שלא בצדק, למשל שתביעת החוב נגדכם שגויה מיסודה, ששילמתם כבר את הכסף בגינו נתבעתם וכדומה, אזי שווה לכם להילחם בעיקול מבחינה משפטית. אולם אם אין לכם טענה משפטית טובה, הברירה הסבירה היחידה שלכם היא לשלם לזוכה בצורה כזאת או אחרת. 

כיצד סוגרים את החוב לטובת הסרת העיקול? 

ככל שיש לכם כסף לשלם את מלוא החוב בתיק ההוצאה לפועל, זו כמובן דרך המלך לפירעון מלא של החוב. אפשרות נוספת היא הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל לצורך הסרת העיקול. את הבקשה צריך לנמק כמובן, ולהסביר מדוע יהיה זה הגיוני לבטל את העיקול, למרות שהחוב לא שולם. כמו כן, בבקשה הזאת צריך להציג הסדר תשלומים בו תצטרכו לעמוד. 

אפשרות נוספת היא הליכה לחדלות פירעון. אם אתם סבורים שאין לכם שום יכולת לשלם את כל החובות שלכם, יתכן והדרך הטובה ביותר עבורכם היא פשוט לוותר ולהגיע לחדלות פירעון, כך תוך כמה שנים תוכלו לפתוח דף כלכלי חדש לאחר הפטר. עם זאת, הליך חדלות פירעון הוא הליך קשה, ממושך ופוגעני. הוא כרוך בפגיעה קשה בפרטיות שלכם, באובדן הנכס שלכם (במרבית המקרים), ובהגבלות תעסוקתיות קשות בהמשך. 

אולם לא פעם יש אפשרות אחרת. אם יש לכם נכס על שמכם, ואתם רוצים הלוואה, יש אפשרות לקבל הלוואה גם אם אתם מסורבי הלוואה בבנק. הדרך לכך היא לקבל הלוואה כנגד משכון הנכס שלכם ממלווה חוץ בנקאי. אנחנו במרכז להלוואה פיננסית מתמחים בהשגת הלוואות גם במקרים קשים, ללקוחות מוגבלים בבנק, לקוחות מסורבי בנקים, לקוחות עם דירוג אשראי נמוך וכדומה. 

לבדיקת זכאות למשכנתא השאירו פרטים כאן:
[לבעלי נכס בלבד]
מחבר המאמר
מדריכי משכנתא
קאבר סרטון וידאו- משכנאת חוץ בנקאית
קאבר סרטון: כיצד נקבעת ריבית חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאית - מי מפקח עליהם (6)
משכנתא למסורבים
פוסטים באותו נושא
יצירת קשר
תוכן עניינים
אלפי לקוחות מרוצים