הקפאת משכנתא בתקופת המלחמה

המלחמה הבאה עלינו לרעה בעזה הינה בעלת השלכות הרסניות על חיינו בהמון תחומים. מטבע הדברים, למלחמה יש השלכות כלכליות כבדות משקל: מאות אלפי אנשים נאלצו לעקור את משפחתם מהבית, להתגורר במלונות או אצל קרובי משפחה, לספוג נזק כלכלי שנגרם מטילים או תקיפות, להיעדר מהעבודה עקב מילואים או שלל סיבות אחרות ועוד. 

הקפאת משכנתא תקופת חרבות ברזל
הקפאת משכנתא תקופת חרבות ברזל

בהתאם לתקופה הכלכלית המשוגעת הזאת, וברוח הסולידריות המתפשטת בציבור, החליטו מספר בנקים להעניק הטבה מיוחדת לתושבי עוטף עזה: תשלום מלא של המשכנתא. למען הסר ספק, לא מדובר בהקפאת משכנתא, אלא אשכרה ויתור על חלק מהמשכנתא. בנק לאומי, בנק הפועלים וכן כמה בנקים נוספים, מאפשרים פטור מלא ל-3 חודשים לתושבי העוטף. בבנק דיסקונט מדובר בהטבה לחצי שנה. ממש "כסף מתנה" שהבנקים נותנים לתושבי העוטף. עם זאת, שווה לזכור שבסופו של דבר ההטבה הזאת מוגבלת לתושבי העוטף בלבד, כמה מאות משפחות בודדות לכל היותר עבור כל בנק.

עניין אחר לגמרי הוא הנושא של הקפאת משכנתא. כאן נדבר על שתי קבוצות. קבוצה אחת הם משלמי הלוואות שגרים בטווח של החל מ-7 קילומטר מהרצועה, ועד ל-30 קילומטר. אלו יוכלו לקבל הקפאת משכנתא לשלושה חודשים (ובחלק מהמקרים, שישה חודשים), ללא ריבית. כלומר, הם לא יפסידו כסף בפועל.  

לעומת זאת, מרבית לקוחות הבנקים בישראל יכולים לבצע הקפאה של המשכנתא שלהם, גם ללא אישור מהבנק וללא עמלת דחייה, בהתאם למתווה של בנק ישראל בנושא. אולם חשוב להבין שאותה הטבה שנותנים הבנקים, היא בסופו של דבר לא משהו שיעלה כסף, לפעמים אולי להיפך. בסוף, מאוד נוח לבקש מהבנקים את הדחייה הזאת: פשוט מבקשים דרך האפליקציה או האתר, מבלי לדבר עם נציג. וכשמשהו מהבנקים מגיע בקלות, הדבר אמור לעורר אצלכם חשד מסוים. המשמעות האמיתית של ההקפאה היא שאמנם הלווים לא ישלמו את התשלום החודשי במשך תקופה של כמה חודשים, אולם לאחר מכן יפרסו את התשלומים החסרים לאורך חיי המשכנתא. מכאן יוצר שההחזר החודשי של כל לווה יגדל בכמה מאות שקלים בכל חודש (דוחסים תשלום של יותר כסף על פחות מועדי תשלום). מעבר לכך, בחלק מהבנקים, הקפאת המשכנתא אינה מקפיאה את הגידול בריבית, ולכן על הריבית שלא תשולם (ככל שבוחרים בהקפאה מלאה, קרי לא משלמים קרן וריבית בתקופת ההקפאה), תצבור ריבית דריבית ותגדיל את סכום ההלוואה. 

הקלות במשכנתא למבצע חרבות ברזל
לבדיקת זכאות למשכנתא השאירו פרטים כאן:
[לבעלי נכס בלבד]
מחבר המאמר
מדריכי משכנתא
קאבר סרטון וידאו- משכנאת חוץ בנקאית
קאבר סרטון: כיצד נקבעת ריבית חוץ בנקאית
משכנתא חוץ בנקאית - מי מפקח עליהם (6)
משכנתא למסורבים
פוסטים באותו נושא
יצירת קשר
תוכן עניינים
אלפי לקוחות מרוצים